torstai 12. maaliskuuta 2015

Linnakkeen torni

Terveisiä keramiikasta. :)
... ja kadonneiden päivien ajalta! ^_^

Nyt tarinaa ja kuvia keramiikkaharrastuksestani.

Oon siis käynyt keramiikassa kansalaisopistolla syksystä asti, ja vielä on neljä viikkoa jäljellä ennen kesälomaa. Tarvii kyllä ehdottomasti - jos vaan terveys ja työkuviot suinkin sallivat - jatkaa ensi syksynä, on tuo niin kivaa puuhaa.

Töitä on syntynyt jo jokunen, mutta ei mitään hirvittävää määrää, koska olen hidas tekemään. Ja siihen olen tyytyväinen.

Nyt esittelen makkaratekniikalla rakentamani Linnakkeen tornin, jonka ei aluksi ollut tarkoitus olla varsinaisesti kynttiläpurkki, mutta talven aikana huomattiin poikaystävän kanssa että kynttilä näyttää tosi kivalta sen sisällä. Linnakkeen tornin olisi tarkoitus saada jatkoa jahka keksin kuinka ja minkä näköisenä.


Kuvia on paljon, koska halusin esitellä hauskasti onnistunutta lasitusta monelta puolelta.
Linnakkeen tornin pinta on siis syntynyt useasta eri lasitteesta, jota olen töpöttänyt, sivellyt ja valellut työn päälle. Eikä tietenkään mitään käsitystä siitä, mitä kaikkia lasitteita tähän lutrasin! Hah!




Kuvat saa isommaksi klikkaamalla niitä. (mutta muistathan, että luvaton kopiointi on kiellettyä)



 Pintaan olen saanut rosoisen jäljen raapetyökalulla työn jo kuivuttua.




Sisäpuolen halusin säästää melko vaaleana, jotta mahdollinen kynttilä valaisisi enemmän. 
Portaittain nousevat ikkuna-aukot on mun mielestä suloiset, ja hyvin onnistuneet.


mm. Tämmöisiä juttuja olen pitänyt salassa. heh.
Toivottavasti intoa riittää nyt postata lisää näitä keramiikkatöitäkin, kun ne on jo kuvattu. ^_^


Pia

Ei kommentteja: